tirsdag 8. april 2008

Feriebilder sommeren 2008

Vi var en tur hos mor og far i Alvdal i sommer, og det er ikke så ofte vi får reist oppover. Barnehagen er jo bare å ta seg fri fra, og skolen er aldri noe problem når vi gir beskjed om at vi blir borte, og mitt firma går greit å reise fra, men SRS er værre, men med god planlegging går det også, men å være veldig spontan går jo ikke...med spontan mener jeg en 0-1 dag planlegging ;-) må ha iallefall 1 ukes planlegging der. Så min spontanitet må dessverre vike mye:-(

Uansett måtte vi på Tronfjellet, og der er Verdens Fredsuniversitet, så jeg stoppet og mediterte, og det er det mest stille og fredelige stedet jeg har meditert før. Det er bare natur, lava og vinden som er med! Det ble endel bilder, men legger kun inn et par her. Det var vanskelig å få med det store krateret på bildet, men med min høydeskrekk var dette værre enn Trollstigen, og det sier faktisk fryktelig mye!!

Vi kjørte jo videre opp til toppen, og det er 1669 meter over havet, så det var frisk bris for å si det pent....og meget stille! Dette fjellet var en gang en aktiv vulkan, så det som står igjen nå er kun lava, så selve fjellet er borte så det er kun et "LavaFjell" igjen. Så masse flott lava ble med hjem:-) til stor glede for barna også.





2 kommentarer:

  1. Ohoi, det så ut som om det var langt nok ned her ja.... hjelpes....

    Har tittet litt rundt i bloggen din nå, en koselig blogg. Hyggelig å se at noen faktisk skriver litt også (noe jeg ikke er god på). Får en mye mer hyggelig lesestund når det er litt tekst på..

    Syns engleegget ditt av så søtt...

    Kommer innom igjen en dag jeg..
    Takk for besøket på min blogg også..alltid hyggelig med besøk som legger igjen visitkort..

    SvarSlett
  2. Hei

    Og takk for koselig besøk Hilde.

    Ja, jeg anbefaler en tur på toppen av Tronfjellet for de som skulle komme til å være i nærheten av Alvdal. Det var jo rett ned uten noe som helst gjerde eller noe, derfor var jeg noe nærvøs, men de har klart å lage en såpass god vei tross alt, men helt til toppen reiser jeg nok aldri igjen..huttetu

    Det er ikke rare trafikken her oppe, vi var helt alene på dette store lavafjellet, så godt var det å stoppe på fredsuniversitetet. Det er jo ikke noe universitetshus der det er bare minnesmerket og noen flotte ord på di stenplatene, og deilig stemning i godt vær vel og merke;-)

    Vi sees...og innlegget ditt lå jo til godkjenning i innstillingene mine her, så da var det ikke noe problem da jo ;-)

    SvarSlett

Hei kjære Bloggjest:-)
Tusen takk for at du ville besøke bloggen min, og takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg:-)
Ha en fortsatt flott dag