torsdag 19. juni 2008

Juni oppdatering

Ja, Juni er på langt nær ferdig, men det har vært en hektisk måned til nå...


31. Mai og 1. Juni var det årets Vårmarked da. Da har vi pleid å være i boden til Steinerskolen, men i år var vi i Eidsvoll sentrum og sto vakt under årets Senterløp. DET var jo myyye bedre enn å stå i boden, så dette gjør vi gjerne igjen.....vi sto vel og merke i nesten 1 time, men selve løpet varer bare 20 minutter, så nå som jeg vet det kommer jeg neppe til å møte sååå tidlig neste gang...jeg sier bare "The Same Spot As Last Year" så får jeg den "faste" plassen ved Brua til Skibladner, der var det helt fint å stå;-) Min mann og jeg sto på hver vår side av brua med hvert vårt barn, men da kunne vi jo bare stå å blunke og vinke søtt til hverandre for å få tiden til å gå da;-)br />
7. Juni var det avslutning på dansing for ene prinsessa mi, og de var så fine og flinke. Det var Cabarèt og Catz, danset så fint atte, men veldig skuffet over at det var bare 4 som kom, og de er 8 stykker. Dette skulle de ta på strak arm selv om de danser samstemt..fy så flinke de er, de danset akkurat det de skulle alikvel og det er godt gjort til å være så små barn!! All ære til de, men GummiBjørn fikk de ikke danset med så få />

Ja, jeg hadde jo fødselsdag nå også. Kan ikke huske sist så mange husket lille meg. Merkelig....men veldig koselig!!



Vi var på visning i Sverige i helgen, så da gikk det endel tid der, og denne gangen fant vi virkelig "Drømmehuset"....vel selve huset kunne vært litt andreledes, men med DEN tomten så kan vi bygge et hus til og ha det andre til gjestehus og utleie. />

Ja, i går 17. Juni var det avslutning for barneskolejenta vår, så da var det dansing og fløytespilling. De var flinke som vanlig! Synger på fransk og spiller fløyte bedre enn jeg noengang kan klare, at det går ann....dette er jo ikke blokkfløyter, det er sånne andre fløyter de bruker på Steinerskolen....husker ikke i farta hva det er, men det gjør jo hun.



I dag har vi drevet litt i hagen, satt ut litt krakker, og en sittegruppe. Vi skal kjøpe nytt morell tre og ny vindrue, da solen tok knekken på de vi hadde, de var ikke satt i jorden kjapt nok....men det går jo greit, er jo vår egen feil det. Ellers har vi to doble utelamper som skal støpes ned i jorda, så da blir det flott ute her, må få fylt opp tomta litt så det ikke virker så tomt da det er så stort. Litt planter, møbler og sånt er bare fint å fylle opp med, og det trengs farver her;-)


Fredag 20. Juni er siste dagen på skolen, da skal vi ha med alle malerier og de få bøkene de har på skolen....de har laget egne Eventyrbøker, hvor de har skrevet og illustrert selv. De har også avslutning for frøken siden dette er siste dagen hennes. Hun ville ta 1 år permisjon, men hun kommer nok ikke igjen, så vi ser på det som siste dagen. Håper hun nye er flink og enkel å prate med.



Til helgen har vi forhåpentligvis fått svar fra banken, og da legger vi inn bud.....spennende og veldig nærvepirrende dette, og veldig dårlig søvn for tiden. Er mye som skjer nå.



Ja, nå husker jeg ikke alt som skjer i Juni, får heller oppdatere siden. Oi, det er jo Sankthans snart, og min ene venninne har reist hjem til Argentina pga sine foreldre, så vår kamerat er alene da hun måtte ta med de tre barna. Da er det vel bare rett og riktig å invitere han til oss!!
DET må ikke glemmes. Det blir vel feiring til lørdag det da siden selve sankthans er på Tirsdag, det er vel den nærmeste helgen man feirer, iallefall har vi gjort det før.


Legger inn et bilde av en statue som ble laget for mange år siden egentlig, men som er like aktuell i disse sommerdager.... />

En deilig sommer og late sommerdager ønskes alle som er innom:-)

5 kommentarer:

  1. Det var en fyldig oppdatering :D
    Artig å lese om planer og tanker, hendelser og litt av hvert. Her bare høljer det ned idag og stakkars Gularsj har flyktet igjen på grunn av den hvite fae* men jeg håper han har gjemt seg et tørt sted for jaggu sa jeg regn ja ('o') det fosser ælver over tunet her ! Vel... får håpe det blir solskinndager igjen snart så jeg får kjørt litt gressdreper igjen... nå ser plenen snart ut som rismarker :D

    SvarSlett
  2. Ja, du får sagt det du Catalysator....som vanlig *ler'

    Håper det ikke blir for store elver på tunet ditt nå da, så gressdreper`n din får helt fnatt når den skal få lufte seg igjen!

    Stakkars Gulingen:-( Slemme hvitingen komme å tru han er no` hehe....nå har jeg to sånne skjønninger jeg da, så klarer ikke helt å tenke sånne tanker som du gjør akkurat nå hihi....men skjønner jo at de er totalt forskjellige da mine er helt bedårende og er dannede puselusker da de er vokst opp i en stor flokk med kattepuser. De omgåes alle kattene rundt her og er som Aristokatter i forhold til de bakgårdskattene her i bygda haha

    Skal innom deg å se hvordan du har hatt det i dag, men må bare så stabla hjernen, har akkurat kommet hjem fra Oslo, måtte hente noen deler (styringsenhet til en turbuss) og da kunne vi jo like godt ta en "kjapp" tur på IKEA for å "bare" kjøpe ditt og datt, men det endte jo opp med "alt" jeg trengte fordi det har samlet seg opp ;-) Men sånn er det vel gjerne..men vi sees kjære deg, og takk for koselig besøk igjen:-)

    SvarSlett
  3. IKEA ('o') *sjokkert*
    Mine to puseluskebassegutter er svært siviliserte og dannede, det er den hvite bygdekongen fra en gård nord i bygda her som bare er ute etter å sloss og jæv*** med mine to. Jeg har forklart eieren problemet men "han er jo så søt hjemme hos sine steriliserte hunnkatter" *DobbeltSukk* Det er forøvrig ikke et nytt problem, den hvite har terrorisert bygdas katter i mange år og slikt er jo ekstra utrivlig når de som eier den ikke ser problemet liksom. Men... Jeg har også et jaktlag i nabogrenda ('o') å dem har også snille søte katter... å dem veit også godt hvem den hvite er.... Vel...

    Over til Nyhetene fra skogen: Gularsj ligger pent å sover oppå gardinbrettet og Schwartingen ligger i hengekøya over døra, kvelden er stille og det drypper førtiåtte dråper vann fra himmelen og ned på bakken pr kvadratcentimeter pr time så den befolkede delen av garasjen i skogen øyner en mulighet for oppklarende værforhold imorgen. Svømmeføttene arkiveres inntill videre.

    Nå over til kjøleskapet: FløteMysOsten har ligget oppå SoftSoyaen å blitt sleip. Knekkebrødet klaget til hovmesteren men ble knekt av svaret å smuldret opp/ned. Bort/Nedskylling ble foretatt med vann. Årsaksammenheng med garasjebeboerens minskede sultfølelse er usikker men overlates til nærmere studie.

    Det var alt fra Garasjen i Skogen ikveld :D Ha en trivlig aften :D

    SvarSlett
  4. Kjøleskapet ditt Catalysator er et kapittel for seg, og kan neppe analyseres, uansett tar det knappe 10 sekund. Har du ikke "cruiset" deg en tur på butikken denne uken altså?? Da er formen elendig i såfall. Kan du ikke ta imot tilbudene fra de som "kjenner" deg og som tilbyr seg på bloggen din da kjære deg? De ønsker å hjelpe deg vet du!! De vil deg alt godt:-)

    Jeg hadde kommet sporenstreks selv jeg om jeg hadde vært til hjelp på noen som helst måte. Vi er ikke redd for en kjøretur vi, er jo bare fra Gardermoen ca *smiler og blunker søtt* hihi

    Du må klare å ta imot hjelp iallefall, mulig du ikke er vant med å ta imot hjelp, men det er ikke et tegn på svakhet eller at noen tror at du ikke klarer deg selv, for er det noe du HAR bevist, så er det nettopp at du er en sterk bærte som fixer det meste, men som bruker "litt extra tid" en gang i blandt pga rulledings og sliten kropp, og DET er lov det....sånn kan det være med alle og enhver av oss det vettu, at vi hangler innimellom og har dårlige tider, og vi alle må bli litt flinkere til å klare å be om hjelp. Jeg vet at det sitter folk og bare venter på å få lov til å hjelpe!!

    Du må uansett få fylt opp fòrboxen din så du kan spiser deg stor og sterk;-)

    Jeg var på visitt hos deg i ste, og leste om denne hvitingen. Stakars pus som ikke engang blir hentet av sin såkaldte matmor, han må jo føle seg uelsket og uønsket. Vår Prince var borte noen timer han og vi ble helt uttafor her, og når han ikke var kommet hjem på en dag hadde vi dør til dør aksjon her hehe....for han bor i uthuset til ene naboen dessverre for oss, vi vil helst at han er hjemme hele tiden vi da;-) Men uansett ble nabodamen med oss en runde til hans "faste" plasser...som visstnok var: under stabburstrappa, oppi båten, enten der eller der i låven.....han har visstnok fått ei venninne der også, hvilket han helt har "glemt" å fortelle hjemme:-( hun var på plassen deres, men han var borte....ennå mer engstelige ble vi jo da ja! Men han kom tilbake og vi ble hoppeloppeglade både store og små, og iallefall han som fikk massasje og langhårbørsting. Da gikk labbene som på en liten kattunge og durte som en traktor.

    Nei, jeg håper din hvite erkefiende ikke lider noen nød selv om han ikke er ønsket noen steder. Håper han kan fjernes fra deg og naboene uten at han blir skadet jeg da!
    Dette ble langt, så du må ha en god natt og håpe du og pusene får en god og fredelig natt:-)

    Fredshilsen fra Magica *ler*

    SvarSlett
  5. Ps... er stuptrøtt men må bare si: Ønskedrømmen er å ta den hvite katta i nakkeskinnet å fillerist'n (((*o*))) å slenge'n nedover veien! Da tror jeg han hadde skjønt språket liksom å han hadde garantert tålt det, dem tåler litt filleristing :D)

    Men desverre er han på strak fart så fort jeg viser meg. Men det går nok bra! Må bare lære gutta å holde seg innafor lukket dør om natta når jeg ikke kan passe på dem *store sterke matmor* :D))) NATTAAAAAA :)

    SvarSlett

Hei kjære Bloggjest:-)
Tusen takk for at du ville besøke bloggen min, og takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg:-)
Ha en fortsatt flott dag