lørdag 12. september 2009

Fløyelslarve i Sverige


Denne vakre lille krabaten fant snuppa mi ved huset vårt i Sverige. Den har lange tråder langs hele kroppen. Den er helt fløyelaktig, stor og tykk, og fryktelig nydelig i farvene....helt blålilla fløyel. Snuppa trodde det var en sånn larve som lager silke...altså en silkelarve, hun er fryktelig opptatt av sånne kryp av alle slag, noe hennes mor absolutt IKKE er, men akkurat denne måtte jeg ta bilde av der den ligger på stentrappen foran huset vårt. Sjelden jeg sier vakkert om et lite kryp

2 kommentarer:

  1. Jeg liker heller ikke småkryp, men denne var nesten litt sjarmerende:)

    SvarSlett
  2. Ja sant. De er jo litt anderledes på bilder, iallefall med mine fotokunster (eller mangelen på sådan hehe) Mon tro om det er en sommerfugllarve, for de har jo så fløyelsaktige vinger, og dette var jo sent på året når de er larver og blir sommerfugler.....hadde jeg ikke tenkt på før engang. Men sikkert mange som har mer greie på dette enn meg *ler*

    SvarSlett

Hei kjære Bloggjest:-)
Tusen takk for at du ville besøke bloggen min, og takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg:-)
Ha en fortsatt flott dag