lørdag 12. september 2009

Innhøstningen har begynt


Ja, nå har vi høstet to ganger allerede av både Plommer og Epler. Vi skal ta resten av eplene og plommene om et par uker. Da regner vi med at alle de lekre Pærene er modne også. Da skal jeg lage syltetøy av Plommer, Epler og Pærer. Har en enkel og rask oppskrift, ellers er det ikke mye å finne av Plomme-oppskrifter.

Vi har spist litt;-) men vi har igjen 3 kilo epler og 5 kilo plommer, så det skal holde en stund. Hele det store kirsebærtreet gikk vi glipp av i år siden de er modne i juni ca. Men neste år skal det bli masse deilig frukt med hjem der også. Hadde helt glemt at vi hadde kirsebær jeg men sånn er det når man har nesten tre mål med frukt og bær. Kan ikke huske alt, og det spiller liten trille.

Nå blir det på sykehus og operere om under en uke, blir ikke hverken spennende eller morro, men håper jeg kommer meg fort og da er det Høstferie, så da skal vi på ferie med barna. Håper alt er som det skal da, og at været er topp.

2 kommentarer:

  1. Dette så godt ut. Skulle gjerne ha hatt et plommetre, men foreløpig har vi kun et pæretre. I år syns jeg ikke det har gitt så bra pærer som før.

    SvarSlett
  2. pærer er kjempedeilig. Våre er vel modne nå frykter jeg. Vi skulle jo vært der nå, men her ligger jeg og "later" meg motvillig vel og merke da hehe. Håper inderlig vi får reist dit snart. Vi hadde veldig mye pærer der nå men nesten ingenting i fjor, merkelige greier. Klima er nesten den samme som her.

    SvarSlett

Hei kjære Bloggjest:-)
Tusen takk for at du ville besøke bloggen min, og takk for at du vil legge igjen en hilsen til meg:-)
Ha en fortsatt flott dag